søndag, oktober 29, 2006

Steike, denne mannen er en kunstner på piano!!
Applaus til Stein! Han har virkelig fått en stor gave.










Vi har nådegaver. Jeg tenker ofte på hva min nådegave er... Hva er det Jesus vil bruke meg til? Gud har en plan med mitt liv. Hva er hans plan egentlig? Jeg tenker spesielt på dette når jeg er umotivert og det er kaos rundt hva jeg vil i fremtiden.
"Legg din vei i Herrens hånd, stol på han, så griper han inn"... Jeg syns det er vanskelig jeg, å legge alt i Herrens hender.

"How come you feel empty? I thought you where free. You take with you nothing. Faith is all you can bring. Gettin' ready to leave, we're bound for glory. Can't take no luggage. That storm's comin' fast. His mercy gave us salvation story. Give it all Your heart now. Nothin' will last but Love."
Stein Jonassen

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror at hvis vi faktisk klarer å gjøre det du sier der, å legge alt i Guds hender så kan det skje STORE ting. I kirka i går snakka de om å leve "supersized" - at vi må la Gud få fritt spillerom, for han har jo ingen begrensninger på hvor bra det kan bli.
Jippi!
:)
klem fra Bergljot

ps. forresten veldig kult å være tante, ikke sant? mitt tantebarn er 2 år.. skjønn!

Anne Margrethe sa...

Det er så utrolig viktig det Bergljot! Men så er det så vanskelig også... å gi Gud fritt spillerom. Beundrer mennesker som er flinke til det i hverdagen. Jeg er desverre ikke en av dem, enda...

Anne Margrethe sa...

Er forresten knall å være tante!! I'm lovin' it!

Anonym sa...

Er mye lettere å kommentere tulleting som doruller og sånt noe...

Anonym sa...

Ja, du har et poeng der. Man får nok mye mer ut av kristenlivet hvis man gir opp ting for å leve for Gud. Tror det ligger mye i verset: Søk først Guds rike, så skal du få alt det andre i tillegg. Halleluja:)

VegårshEirik sa...

Stein e ein flott fyr! Skriver nydelige, å ikkje minst knalltøffe sanger!!

Men for all del, alle e kjenner i Happiness e jo frøkteli gilde mennesker!! (Øystein Vierli har jo au bjynt, så artig!!)

JanEinar sa...

Jeg kom over bloggen din ved å søke spesisfikt på nådegaver på blogspot.com

Det er ikke mange som skriver om nådegavene nå for tiden, virker nesten som det har gått litt av mote de siste 2-3 årene.

Tidligere var nådegavekurs populært, men folk fikk det liksom inn bare i teorien, og pastorene hadde ikke noe program for å integrere nådegavene i menigheten.

Det er omtrent 1,5 år siden du skreiv dette, har du kommet noe videre?